I efteråret 2011 blev der etableret elektronisk sikring på alle ejendommens ydredøre. Det betyder, at man skal anvende en nøglebrik - en elektronisk nøgle - for at åbne døren.
Systemet er indført for at højne sikkerheden i ejendommen. Systemet betyder, at vi som bestyrelsen kan styre, hvem der har adgang til vores ejendom helt ned på dag- og timebasis og helt ned på den enkelte dør. Vi kan også spærre en nøglebrik, således at nøglebrikken ikke længere giver adgang til ejendommen.
Ejendommen er endvidere udstyret med et nøglesystem, der medfører at den samme nøgle anvendes til egen hoveddør, til postkassen, til kældersektionen og til hængelås ind til eget pulterrum. Der er tale om såkaldte systemnøgler.
Ekstra nøgler og nøglebrikker kan kun rekvireres gennem bestyrelsen ved at anvende bestillingsformularen, der findes under sektionen For beboerne.
En ny nøgle koster kr. 250, og en ny nøglebrik koster kr. 100.
Bemærk venligst, at det kun er lejlighedsejeren, der kan bestille nye nøgler og nøglebrikker. Hvis du er lejer, skal du således kontakte din udlejer.
Bortkomne nøglebrikker skal meldes til bestyrelsen OMGÅENDE. Hvis ikke du har nummeret på den nøglebrik, der er forsvundet, skal du oplyse numrene på de nøglebrikker, du/husstanden fortsat har.
Låseomlægning - f.eks. i forbindelse med lejerens manglende tilbagelevering af nøgler og nøglebrikker - skal aftales med bestyrelsen, og bestyrelsen henstiller til, at låsen(e) omlægges således at ejendommens nøglesystem opretholdes.
Samtlige ikke tilbageleverede nøglebrikker skal spærres, og det er derfor vigtigt at du kontakter bestyrelsen med henblik på at få ajourført låseplan og elektroniske læsere på dørene.
Til højre kan du se de dokumenter, som foreningen har udsendt vedrørende nøgler og nøglebrikker.