På generalforsamlingen er der vedtaget et regelsæt, der regulerer en række forhold mellem beboerne i vores ejendom. Udgangspunktet er naturligvis, at alle beboere opfordres til at udvise hensynsfuldhed over for hinanden og for ejendommen som helhed. Beboerne bør afholde sig fra handlinger, der kan være til gene, skade eller ulempe for andre.

Den gældende husorden blev vedtaget i maj 2012 og kan findes på BeboerWeb.

Grundejerforeningen har vedtaget et ordensreglement for udenomsarealerne. Du kan se ordensreglementet på Grundejerforeningens hjemmeside ved at klikke her.

Eventuelle konflikter
Hvis du som beboer mener, at husordenen er overtrådt/tilsidesat, eller at det helt overordnede udgangspunkt om ikke at være til gene, skade eller ulempe for andre beboere eller for ejendommen som helhed, så ser bestyrelsen meget gerne, at I som beboere taler om tingene inden der indgives en skriftlig klage til bestyrelsen. Det er bestyrelsens erfaring, at mange konflikter kan løses på en fornuftig måde ved at tale sammen.

Hvis ikke der kan opnås enighed mellem beboerne, kan der indgives en skriftlig klage til bestyrelsen – klagen lægges i bestyrelsens postkasse i kælderen (overfor kælderdør nr. 13 - og bestyrelsen vil så behandle klagen på førstkommende bestyrelsesmøde). Klagen skal være beskrivende og angive, hvad og hvem der klages over, herunder i hvilket omfang beboerne har forsøgt at finde en løsning ved dialog.

Opmærksomheden henledes på, at bestyrelsen vil efterse, om husordenen overholdes og de steder, hvor bestyrelsen konstaterer, at bestemmelserne i husordenen ikke er overholdt, f.eks. hvis der er placeret en barnevogn i trappeopgangen eller sko udenfor døren på trappereposen, vil beboeren blive anmodet om at fjerne den eller de pågældende ting.

Bestyrelsen vil i den forbindelse gerne præcisere, at husordenen er vedtaget på generalforsamlingen af lejlighedsejerne, og at bestyrelsen blot skal efterse og håndhæve, at den vedtagne husorden overholdes.

Ændringer eller tilføjelser til husorden
Hvis du som ejer mener, at husordenen bør indeholde yderligere bestemmelser, præciseringer eller lignende, skal du stille forslag om ændring af husordenen på den ordinære generalforsamling i maj måned. Husk at forslaget skal være skriftligt og indsendt med de frister, der er angivet i de tinglyste vedtægter.

Du kan som ejer i foreningen logge på BeboerWeb, hvor du har adgang til foreningens dokumentarkiv, som blandt andet indeholder ejerforeningens husorden. Du kan logge på BeboerWeb i højre side eller ved at klikke her

Henter moduldata ...